Stichting On Wheels heeft als missie om kinderen, jongeren en volwassenen met een ernstige lichamelijke beperking te ondersteunen. Graag bieden wij deze mensen ook eens het ongebonden vakantiegevoel of een onbezorgd dagje uit! Dat maken we mogelijk door de verhuur van aangepaste vervoer- en kampeermiddelen, chalets en de organisatie van leuke evenementen en activiteiten.

Eerste doelstelling:
Onze eerste doelstelling was (in 1997) het realiseren van een complete aangepaste camper. Dit eerste hotel op wielen werd op 20 mei 1999 op zeer feestelijke wijze onthuld. Juni 1999 ging het eerste gezin Europa door. Het werd een groot succes, voor wij het wisten was ons eerste hotel op wielen volgeboekt. Dat smaakte naar meer…

Al meerdere doelen gerealiseerd:
Sinds onze oprichting in 1997 hebben wij al diverse doelen waar kunnen maken:

• De oprichting van rolstoelhockeyvereniging Evergreen On Wheels;
  • 4 compleet aangepaste campers;
  • 1ste aangepaste chalet op het Roompot Beach Resort te Kamperland;
  • 4 aangepaste rolstoelbussen;
  • Volkswagen Transporter met elektrische lift;
  • Motor met rolstoelzijspan;
  • Eigen onderkomen aan de Vierde Hoeve 51;
  • Renovatie van de 1ste en 2de aangepaste camper;
  • 2e aangepaste chalet op park Klein Vink in Arcen (Limburg);
  • Renovatie van ons aangepaste chalet in Kamperland (Zeeland);
  • Aangepaste Westlandse schuit ‘The Big Dragon’ voor rondvaarten door het Westland
  • Nieuwe aangepaste camper, die camper 1 vervangt.

Doelstellingen voor 2020/2022 zijn:
Ook voor komende jaren hebben wij weer diverse belangrijke doelstellingen waar wij aan willen werken:

• Voor de campers willen we graag elk jaar de inventaris vernieuwen, zoals nieuwe dekbedden, kussens, borden, glazen, pannen, etc.
  • De inventaris van de chalets willen we eens in de paar jaar vervangen.
  • Ook zijn we aan het kijken of er de mogelijkheid is om nog ergens een chalet neer te gaan zetten. Er is steeds meer vraag naar onze chalets, waardoor we nu mensen in de zomer helaas moet teleurstellen.

Eventueel kunt u hier de statuten en het beleidsplan van Stichting On Wheels bekijken evenals ons meest recent jaarrekening 2022.