Corona beleid Stichting on Wheels 2021

In 2021 huren bij Stichting on Wheels

Op moment van dit schrijven hebben wij nog met de corona maatregelen (lockdown en de avondklok) te maken. Er is nog geen zinnig woord te zeggen wat er in de loop van 2021 gaat gebeuren in Nederland,  laat staan in het buitenland. Wij zien in de reiswereld dat men terughoudend is met het boeken van vakantie of dagje uit. Dat geldt ook voor onze verhuurmiddelen. Wij begrijpen de terughoudendheid volkomen. Je moet er niet aandenken dat op het laatst een geplande vakantie of dagje uit vanwege Coronamaatregelen niet door gaat. Je hebt er geld voor betaald maar wat dan. Uiteraard is het altijd mogelijk om een boeking van een verhuurmiddel te annuleren. De bestaande annuleringsvoorwaarden zijn niet van toepassing op de Coronamaatregelen behalve als het voor ons door Coronamaatregelen door de overheid is verboden om het verhuurmiddel te leveren.

De huidige omstandigheden brengen U als huurder en wij als stichting in een moeilijk pakket. U wilt met een van onze verhuurmiddelen een fijne vakantie of een dagje uit en wij als stichting willen dat u met onze verhuurmiddelen een fijne vakantie of dagje kunt realiseren.

Corona beleid 2021 t.o.v. 2020

Wij hebben geen glazen bol voor 2021 maar in 2020 waren de Coronamaatregelen vooral in de zomermaanden flink versoepeld en was reizen in Nederland en naar andere landen van Europa vaak toegestaan. In 2020 hebben wij met huurders van een verhuurmiddel die naar aanleiding van Corona aangaven hun boeking te willen annuleren overleg gevoerd. Net als in 2020 willen wij ook voor 2021 bij een eventueel verzoek tot annuleren vanwege Corona met de huurder overleggen om tot een acceptabele oplossing te komen.

Wat zijn de mogelijkheden:

• Voucher: In tegenstelling tot veel reisorganisaties, camperverhuurbedrijven, vliegtuigmaatschappijen etc. verstrekt Stichting on Wheels geen vouchers. Wij zijn van mening dat onze doelgroep hier niet bij gebaat is om het gebruik van onze verhuurmiddelen voor een dagje uit, rondreis, rondvaart of vakanties uit te stellen tot 2022 of later.
  • Omboeken: Wij kunnen kosteloos zorgen voor een omboeking naar een andere periode in hetzelfde jaar. Het eventuele verschil in het huurbedrag zal in rekening worden gebracht of het teveel wordt terugbetaald.
  • Wisselen huurmiddel: Als een vakantie met een camper niet mogelijk is dan zijn er wellicht mogelijkheden om in dezelfde of een andere periode een van de chalets te huren.
  • Ontbinden van huurcontract: in het uiterste geval ontbinden wij het huurcontract. Wij kunnen tot ontbinding van het huurcontract overgaan maar wettelijk zijn wij dit niet verplicht. Het bestuur van Stichting on Wheels heeft besloten om in het uiterste geval tot ontbinding van het huurcontact over te gaan. Gezien de reden van ons bestaan, de doelgroep en het feit wij niet de huurder willen laten opdraaien voor de financiële gevolgen van de corona maatregelen ontbinden wij dan het contract. In alle gevallen neemt het bestuur hiertoe een besluit.

Wij zijn wel zo vrij aan de huurder een kleine tegenprestatie te vragen in de vorm van donatie aan Stichting on Wheels. Dit is de huurder zeker niet verplicht maar het helpt ons wel om deze tijd door te komen. Juist nu is een financiële bijdrage voor ons van groot belang. Wij worden in staat gesteld om in de toekomst verhuurmiddelen aan te blijven bieden aan onze doelgroep en te voorzien in een behoefte.

De camper, rolstoelbus of motor met zijspan wordt af en toe gebruikt om deel te nemen aan een evenement of als vervoermiddel om een evenement te bezoeken. Houdt er rekening mee als het georganiseerde evenement (externe partij) om wat voor reden ook (ook Corona) komt te vervallen wij de bestaande annuleringsvoorwaarden hanteren.

Belangrijke punten voor specifieke verhuurmiddelen:

Camper

De campers zijn vanaf 31 maart t/m 27 oktober 2021 te huur. Het is door de Nederlandse overheid toegestaan om in Nederland gebruik te maken van een camper. De campings in Nederland zijn geopend. De situatie in Nederland kan wijzigen. Houdt daarvoor de berichtgeving op de internet site van het RIVM en de overheid in de gaten. Toegang tot en de coronamaatregelen in de landen buiten Nederland wijzigen regelmatig. Kijk voor de actuele stand op de website van de ANWB en de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Bekijk deze websites regelmatig voor u vertrekt, maar ook zeker tijdens u verblijf in het buitenland.

Als u een reisplan hebt, zorg dan altijd voor een alternatief reisplan. Dat is een van de grote voordelen van met een camper op vakantie te gaan. U kunt op elk moment vertrekken naar een ander gebied of ander land als de situatie waar u verblijft verandert of uw verblijf daar verboden is of campings- en/of camper terreinen sluiten. Stichting on Wheels heeft hierin niet de taak om u hierover te informeren.

Chalet

Ondanks de huidige lockdown en de avondklok zijn de chalets gewoon het gehele jaar te huur. Er zijn op dit moment geen coronamaatregelen die verhuur niet mogelijk maakt. Het is wel zo dat de overheid adviseert met personen zo min mogelijk reisbewegingen te maken. Zolang de Nederlandse overheid ons niet verbied de chalets te verhuren of op een van de resorts te verblijven zijn er geen redenen om af te zien van huur van een chalet.

Rolstoelbussen

De rolstoelbussen zijn het gehele jaar te huur. Er zijn op dit moment geen coronamaatregelen die verhuur niet mogelijk maken. Het is wel zo dat de overheid adviseert met personen zo min mogelijk reisbewegingen te maken. Het gebruik van een vervoermiddel is niet verboden. Er zijn in de rolstoelbussen geen maatregelen getroffen. Dit betekent dat het aantal passagiers zeer beperkt is. Het aantal hangt onder andere af of de groep uit een gezin komt of er geen sprake is van een gezin. De 1,5 meter afstand is de standaard.

Motor met zijspan

De motor met zijspan is vanaf 1 april t/m 31 oktober te huur. Er zijn op dit moment geen coronamaatregelen die verhuur van een motor met zijspan verbieden. Het is wel zo dat de overheid adviseert met personen zo min mogelijk bewegingen te maken. Het gebruik ervan is niet verboden. Verder zijn hier de coronaregels van toepassing. Daar waar het niet mogelijk is de 1,5 meter afstand te hanteren wordt een mondkapje geadviseerd.

Rondvaartboot

Onze rondvaartboot is in principe het gehele jaar te huur. Het is op dit moment vanwege de coronamaatregelen niet mogelijk de rondvaartboot te huren (grote groep deelnemers). Er zijn maatregelen genomen om de coronaregels te kunnen handhaven zodra de groepsgrote weer is toegestaan. Het aantal deelnemers is maximaal 10 (excl. de bemanning). Op deze manier kunnen wij garanderen dat de 1,5 meter afstand kan worden toegepast. Wilt u meer info mail dan uw vraag naar  info@stichtingonwheels.nl

Buitenland en code oranje of rood:

Alle reizen naar en verblijf in landen met code oranje en rood wordt sterk afgeraden. Oranje is alleen voor noodzakelijke reizen. Vakantie valt hier beslist niet onder. Ga bij oranje of rood niet naar het betreffende land. Als tijdens u verblijf het land overgaat naar code oranje of rood pas uw reisplan direct aan en zorg dat u naar een ander land reist of kom terug naar Nederland.

Let op: Er kunnen regels zijn over verplichte quarantaine als u uit een land met code oranje / rood terug in Nederland komt. Als het verhuurmiddel door eventuele verplichte quarantaine of verbod om te reizen in een of meer landen later wordt ingeleverd dan de afgesproken datum en tijd dan zijn de kosten (huurbedrag per week) voor rekening van de huurder.

Boek nu snel:

Op dit moment zijn er in verschillende perioden verhuurmiddelen beschikbaar. Zodra de maatregelen worden versoepeld verwachten wij een enorme toeloop. Het aanbod van beschikbare campers is minder dan voorheen. Betekent dat vooral de populaire perioden eerder vol zijn. Wacht niet te lang anders “vist u naast het net” en hebben wij geen verhuurmiddel voor U in 2021.

Er kunnen op basis van bovenstaande tekst geen rechten worden ontleend. Stichting On Wheels 15 februari 2021