2020

Het jaar 2020 begon met hoge verwachtingen.  In de maanden januari en februari kwamen de eerste boekingen binnen. Tot in maart heel Nederland in lockdown ging als gevolg van het Coronavirus. Wat de consequenties hiervan zouden zijn voor de verhuur van onze middelen, was toen nog niet duidelijk.  We ontvingen in die eerste weken zo’n 21 annuleringen voor al gedane reserveringen in 2020.
Deze situatie was voor ons ook nieuw en binnen het bestuur is besloten om iedereen die vanwege de vervoersbeperkingen, reisverboden of angst om het virus op de vakantieplaats op te lopen, wilde annuleren, te compenseren in de kosten en de reeds geheel of gedeeltelijk betaalde huursom terug te storten.

Chalets

De chalets zijn – na een kleine dip in het voorjaar toen het Beachresort Kamperland voor bezoekers gesloten was – weer goed bezet geweest. De zee is en blijft dé trekpleister en het is dan ook niet verwonderlijk dat het chalet in Kamperland gedurende de zomermaanden bijzonder in trek is. Het chalet in Arcen trekt weer andere huurders en langs de Maas is het onder het genot van een kopje koffie of biertje op een terras, goed toeven.

Campers en bussen en motor met rolstoelzijspan

In 2020 hebben we afscheid genomen van camper 2, deze is verkocht. Door de Coronapandemie hebben een aantal huurders hun reservering gecanceld waardoor de resterende campers slechts beperkt op pad zijn geweest. Ditzelfde was het geval met de verhuur van de bussen; bijna alle reserveringen zijn geannuleerd omdat alle bewonersvakanties, schoolreizen of vakantiekampen niet door gingen.

De motor met zijspan kende wel enkele annuleringen maar werd in het seizoen toch regelmatig voor een dagje uit verhuurd.

Evenals vorig jaar mogen we ons gelukkig prijzen dat alle campers en bussen die wel de weg op gingen vrijwel schadevrij hebben gereden.

Rondvaartboot

De eerste maanden van de lockdown mocht er niet gevaren worden. Later in het seizoen was dit wel mogelijk en werd er rekening houdend met 1,5 meter afstand, een aantal tochten gemaakt. Nadeel hiervan was dat er maximaal 10 personen mochten meevaren.  In september zijn enkele tochten gemaakt die we hebben aangeboden aan de zorgverleners van het Reinier de Graafgasthuis in Delft als dank voor alle zorg gedurende de allereerste Coronaperiode. Hiervan is door een aantal medewerkers gebruik gemaakt.

Financiën

Helaas kunnen we er niet omheen…..  Door alle annuleringen in 2020 bleven onze huurinkomsten sterk achter. We zijn daarom ontzettend blij met al onze trouwe donateurs We kunnen het niet genoeg benadrukken dat we al onze donateurs en sponsors van harte bedanken voor hun financiële ondersteuning! Toch hebben we van de ontvangen sponsorgelden in het chalet Kamperland enkele inventarisonderdelen die door slijtage echt aan vervanging toe waren, kunnen vervangen.

Acties

Jammer genoeg zijn ook een aantal acties (onder andere de goede doelen fietstocht van Music for Wheels ) die voor 2020 gepland stonden, niet door gegaan. We hopen dat in 2021 de bewegingsvrijheid weer zodanig wordt dat het houden van acties weer mogelijk wordt.

Tenslotte
Het was weer een bijzonder jaar. Maar zonder de inzet van al onze vrijwilligers en buren van Stichting On Wheels was alles wat we toch hebben kunnen realiseren, niet mogelijk geweest. We prijzen ons gelukkig met iedereen die belangeloos hun tijd en energie inzetten. Zonder hen kunnen we niet bestaan en willen hen dan ook vanaf deze plaats hiervoor danken!

Bestuur Stichting On Wheels