Stichting On Wheels werkt met diverse vrijwilligers, die de stichting op allerlei verschillende gebieden ondersteunen. Maar we kunnen altijd meer vrijwilligers gebruiken, zodat de huidige vrijwilligers ontlast kunnen worden. Dus misschien vind je het leuk om een van onderstaande klussen op te pakken? Mocht je niet specifiek weten wat je zou willen doen? Neem dan gewoon contact met ons op, dan drinken we eens samen een kop koffie om te zien wat je voor ons zou kunnen betekenen.

Vrijwilliger voor voornamelijk financiële administratie
Als vrijwilliger voer je de administratie. Dit houdt onder meer in:

• Boekingen (inkomende rekeningen, bankafschriften, facturen, donateurs etc ) verwerken in het administratieve systeem KING
  • Financiële situatie op regelmatige basis rapporteren aan het bestuur (penningmeester)
  • Ondersteuning boekhouder bij het opstellen van de jaarrekening

Daarnaast kun je helpen bij het opstellen van huurcontracten inclusief de facturering. Het zou fijn zijn als je op dinsdag en/of donderdag tijd hebt om hier mee aan de slag te gaan. Dit zijn de dagen dat er ook andere vrijwilligers op kantoor zitten. Lijkt je dit leuk om te doen en heb je hier een beetje ervaring mee, neem dan contact met ons op en kom een keer kennismaken.

Vrijwilliger voor fondsenwerving
Stichting on Wheels is een vrijwilligersorganisatie die geheel draait op giften en donaties. We zoeken een vrijwilliger die het leuk vindt om aan de slag te gaan met het binnenhalen van donaties en giften. Ben je communicatief vaardig, sociaal ingesteld, neem je graag initiatief en kun je met een computer omgaan? Neem dan contact met ons op en kom een keer kennismaken. Je hoeft geen ervaring te hebben met fondsenwerving, daar kunnen we je mee helpen. Mocht je wel ervaring hebben en ideeën hebben, is dat natuurlijk van harte welkom. Je kunt aan de slag op het kantoor van Stichting on Wheels in Maasdijk, waar ook andere vrijwilligers werken.

Handige klusjesman/vrouw gezocht op maandagmiddag en/of dinsdag
Van april t/m september komen op maandagmiddag de campers terug. Regelmatig komen de campers terug met kleine schades, waardoor deze op maandagmiddag en dinsdag gemaakt worden, zodat op woensdag de volgende huurders er weer mee weg kunnen. Vind je het leuk om samen met andere vrijwilligers deze campers weer helemaal in orde te maken? Neem dan snel contact met ons op en kom een keer kennismaken.

Vrijwilliger(s) voor schoonmaken, strijken en klaarmaken campers op maandagmiddag en/of dinsdag en/of woensdagochtend
Van april t/m september komen op maandagmiddag de rolstoel aangepaste campers terug. Vervolgens moeten de campers schoongemaakt worden, het beddengoed moet gewassen worden en de campers moeten weer klaargemaakt worden voor de volgende huurders die op woensdag vertrekken. Daarnaast moet ook On Wheels plaza, de ruimte van Stichting on Wheels, schoon gehouden worden. Vind je het leuk om samen met andere vrijwilligers de campers en On Wheel plaza weer helemaal spic en span te maken voor de volgende huurders? Neem dan snel contact met ons op en kom een keer kennismaken.

Vrijwilliger(s) voor uitgeven rolstoelbussen en/of campers en/of motor
Stichting on Wheels heeft 5 rolstoel aangepaste campers, 4 rolstoelbussen en een motor met rolstoelzijspan. Van april t/m september vertrekken op woensdagmiddag de campers voor een vakantieperiode met hun huurders. Deze huurders gaan vaak voor het eerst en hebben altijd wat uitleg nodig over hoe ze het beste met de campers om kunnen gaan. De rolstoelbussen en motor kunnen gedurende het gehele jaar gehuurd worden. Wij zoeken vrijwilligers die willen helpen met het uitgeven van de campers op woensdagmiddag en het uitgeven en innemen van de rolstoelbussen/motor gedurende maandag t/m vrijdag. Ben je sociaal ingesteld, communicatief vaardig en lijkt het je leuk om deze vakantiemiddelen uit te geven of in te nemen? Neem dan contact met ons op en kom een keer kennismaken. Voor het uitgeven en innemen van de rolstoelbussen en motor is het praktisch als je in Maasdijk of in de buurt van Maasdijk woont, tenzij je er geen problemen mee hebt om regelmatig even heen en weer te komen naar Maasdijk.

Vrijwillige schippers voor rondvaartboot ‘The Big Dragon’
Stichting on Wheels heeft een aangepaste Westlandse Schuit ‘The Big Dragon’ die vaart door de Westlandse wateren. We zijn op zoek naar vrijwillige schippers die in het bezit zijn van minimaal vaarbewijs 1 en een goede dosis humor om onze rondvaartboot te varen. ‘The Big Dragon’ is aangepast met een lift waardoor mensen die in een rolstoel zitten, ook met de rondvaartboot door het Westland kunnen varen. Heb je interesse? Neem dan contact met ons op en kom een keer kennismaken.

Vrijwilliger(s) voor administratieve klussen op dinsdag en/of donderdag
Voor de dagelijkse administratieve zaken kunnen we nog wel wat ondersteuning gebruiken. De vrijwilligers die zich hier mee bezig houden zijn op dinsdag en/of donderdag aanwezig op het kantoor van Stichting on Wheels in Maasdijk. Heb je ervaring met bijvoorbeeld boekhouden, administratieve taken of marketing en wil je graag vrijwilligerswerk doen? Neem dan contact met ons op en kom een keer kennismaken.

Vrijwilliger(s) voor schoonmaken On Wheels plaza
Stichting on Wheels beschikt over een kantoor en loods waar de campers en rolstoelbussen staan. Wekelijks moet dit pand ook schoongemaakt worden. Denk hierbij aan stofzuigen, toiletten schoonmaken en dweilen. Wil je graag onderdeel uitmaken van een vrijwilligersorganisatie en heb je een paar uurtjes over? Neem dan contact met ons op en kom een keer kennismaken.

Vrijwilliger voor versturen nieuwsbrief via mailchimp
We willen graag onze nieuwsbrieven gaan versturen via Mailchimp. We zijn op zoek naar een vrijwilliger die ervaring mee heeft en ons wil helpen met het opstarten hiervan en daarna eventueel voor het versturen. Dus heb je ervaring met Mailchimp en wil je graag vrijwillig iets voor een ander betekenen? Neem dan contact met ons op en kom een keer kennismaken.

Bent u of kent u iemand die hiervoor in aanmerking komt? Neemt u dan graag contact met ons op via info@stichtingonwheels.nl. Dan kunnen we in een persoonlijk gesprek eens nader kennismaken en kijken of we meer voor elkaar kunnen betekenen.

Vrijwilligers Stichting on Wheels