Stichting On Wheels krijgt 600ste CBF erkenning

Stichting on Wheels heeft half november van het CBF de 600ste erkenning ontvangen. ”We zijn heel blij dat we de erkenning van het CBF hebben mogen ontvangen en dat we ook nog het 600ste goede doel zijn, is enorm mooi. Al het harde werken van de laatste jaren heeft inmiddels zijn vruchten afgeworpen. Met deze erkenning kunnen wel laten zien dat Stichting on Wheels alles op orde heeft en voldoet aan alle strenge kwaliteitseisen van het CBF”, aldus Wil Goudswaard, voorzitter van Stichting on Wheels.

Het CBF heeft vanwege de 600ste erkenning ook een leuk filmpje gemaakt. Bekijk het filmpje hier.

CBF

Steeds meer goede doelen leggen verantwoording af, laten zich controleren en voldoen aan strenge kwaliteitseisen. Niet alleen het aantal fondsenwervende organisaties groeit sterk, ook de variëteit aan organisaties dat zich meldt bij toezichthouder CBF neemt sterk toe. Naast de traditionele goede doelen vragen ook cultuurinstellingen en innovatieve start-ups steeds vaker de Erkenning aan. In de toekomst komen daar mogelijk ook nog crowdfundingplatforms bij. Sinds 1 november voldoen 600 fondsenwervende organisaties aan de kwaliteitseisen van het CBF. Drie jaar geleden waren dit nog slechts 342 organisaties. Tijdens de traditionele geefmaand december heeft de donateur daarmee een ruime keuze.