Reisverslag familie Van Burken, Zeeland

“Mijn naam is Elselyn van Burken. Ik woon met mijn ouders en mijn hulphond Coda in Veenendaal. Voor ons is op vakantie gaan altijd een hele uitdaging geweest, omdat ik best wel veel zorg en voorzieningen nodig heb zoals een tillift en een hoog laag bed.

We hebben jaren geleden al op de Support Beurs kennisgemaakt met Stichting On Wheels. In 2005 zijn we voor eerst met de camper weggeweest. We gingen dan naar Frankrijk en reden door naar Spanje dat hebben we een paar jaar gedaan tot dat toch te zwaar werd voor mij, vooral dat lange rijden.

En toen zijn we een jaar niet weggeweest, totdat het chalet in Kamperland (zeeland) geopend werd. Ik vind het een heel fijn huisje. Het bed is net zoiets als wat ik thuis ook heb, in die slaapkamer is een tv. Ik ben vaak s’avonds moe en dan vind ik het fijn als ik dan toch even tv kan kijken.

Ze hebben ook een bad waar je met de plafondlift ik kan hangen en dat is heel fijn. Het is een lekker ruim huisje, fijn met je elektrische rolstoel.

De plek waar het is huisje staat, is ook prettig lekker rustig. Ik vind het daar dus heerlijk,  de omgeving waar we zitten in de buurt van de zee vind ik mooi, zelf komen we namelijk uit een omgeving waar meer bossen zijn dus dan is het extra leuk als je een de zee in de buurt hebt.

De zeelucht vind ik ook heel prettig vooral in de zomer, het is daar namelijk niet zo benauwd. We gaan graag wandelen en mijn hulphond Coda mag ook mee. Gewone huishonden mogen niet in de chalet komen omdat ze de chalet zo schoon mogelijk willen houden maar ik kan niet zonder mijn hond Coda, want hij helpt me heel veel.

Het is prettig om dan er lekker op uit te gaan. Dit jaar durfde ik samen met Coda alleen langs de Oosterschelde te wandelen, dat is op loopafstand van het Roompot vakantiepark.

Elselyn langs de Oosterschelde   Elselyn met haar moeder en broer aan zee   Elselyn met haar vader aan zee

Elke vakantie gaan we graag naar Domburg daar kun je een heel stuk over de boulevard rijden met de rolstoel, en sinds een paar jaar kan je met je rolstoel een heel eind het strand op en kan ik ook lekker op het terras van het strandpaviljoen komen.

Daarna mocht het een  beetje aan het begin van de avond zijn rijden we naar Westkapelle daar is een lekkere viskraam daar halen we kibbeling en andere kant staat friet kraam en die maakt hele lekkere zelfgemaakte patat en dan gaan we langs de weg dat op eten en dan kun je heerlijk naar zee kijken.

Elselyn met haar yoghurt ijs   Henk met zijn yoghurt ijs

Winkelen is er ook erg leuk vooral in Goes en Middelburg. Ik ben ook een paar keer in Zierikzee geweest, maar in heel veel winkels kan je daar met je elektrische rolstoel niet in. Wel jammer, want de stad is mooi.”

Eselyn heel veel dank voor je uitgebreide reisverslag en je leuke en mooie foto’s! Fijn dat jullie zo genoten hebben en dat jullie dit willen delen met andere donateurs. Daar zijn we allemaal heel blij mee.