In 2018 hebben we veel mensen weer blij kunnen maken doordat zij gebruik konden maken van onze middelen. Helaas kregen we ook te maken met verdriet: in augustus overleed plotseling Marijke Sentges, de oprichter en drijvende kracht achter Stichting on Wheels. Dit heeft ons diep geraakt. Marijke’s hart lag bij Stichting On Wheels en zij heeft samen met haar man Roel de stichting gemaakt tot wat het nu is. In overleg met haar man en alle vrijwilligers van de stichting is besloten om de activiteiten van de stichting in haar geest voort te zetten.

Onze twee chalets zijn vrijwel zonder onderbrekingen vanaf half april t/m eind november 2018 constant verhuurd geweest. De goede aanpassingen en de gezellige sfeer die de chalets uitstralen maken dat deze twee chalets erg in trek zijn. De eerste boekingen voor 2019 zijn al weer gedaan en steeds meer mensen weten de weg naar Stichting On Wheels te vinden.

Het camperseizoen 2018 is voorbij. We hebben een goed gevuld seizoen gedraaid; onze campers waren o.a. te spotten in Frankrijk, Engeland, Italië en Noorwegen! Ook de verhuur van de rolstoelbussen liep goed. Voor zowel de campers als de bussen moesten we diverse keren mensen  teleurstellen omdat alles verhuurd was. Gelukkig is dit jaar het aantal schades aan onze campers en  bussen beperkt gebleven! Onze allereerste aangeschafte camper heeft na vele jaren trouwe dienst de stichting verlaten en is verkocht.

Onze rondvaartboot ‘The Big Dragon’ krijgt steeds meer bekendheid en is dan ook regelmatig verhuurd. Diverse groepen en families hebben zo kunnen genieten van een ontspannende middag op het water. Via onder meer welzijnsorganisatie Vitis Welzijn Westland hebben we een aantal vrijwilligers kunnen aantrekken die bij toerbeurt de vaste schipper van de boot terzijde staan.

Al onze werkzaamheden kunnen we niet uitvoeren zonder financiële ondersteuning van onze trouwe donateurs en door gehouden acties. Zo mochten we onder meer cheques ontvangen van Music for Wheels, Dineren voor Duchenne, VV-Maasdijk Toertocht, Ladies Circle Westland, de Historische Vereniging Maasluis en Auto-Truckschade Naaldwijk.

Op 20 oktober 2018 hebben we een open dag gehouden waarop een aantal nieuwe aspirant-huurders hebben ontvangen. Zij hebben kennis kunnen maken met onze campers en de mogelijkheden die dit biedt om op vakantie te gaan. Hieruit zijn al een aantal boekingen voor 2019 uit voort gekomen.

Stichting On Wheels is inmiddels 21 jaar ‘jong’. Zonder de inzet van al onze trouwe vrijwilligers die belangeloos hun tijd en energie inzetten kan de stichting niet bestaan. Hiervoor is het bestuur hen zeer erkentelijk.
Het jaar 2018 was niet gemakkelijk. We missen Marijke nog elke dag….
Door het opzetten van nieuwe acties in 2019 gaan we met goede moed verder om alle middelen van  Stichting On Wheels in goede conditie te houden om zo veel mogelijk mensen van een onbezorgde vakantie te laten genieten!