Stichting on Wheels onderneemt ook in 2017 weer veel activiteiten. Al onze activiteiten en werkzaamheden kunnen we niet uitvoeren zonder de financiële ondersteuning van onze trouwe donateurs en door gehouden acties. Zo mochten we tot op heden dit jaar onder meer cheques ontvangen van:

• Voetbalvereniging Papendrecht
  • Rotary Westland-Polanen
  • In juni 2017 werd in Kamperland voor de vijfde keer ‘Music on Wheels’ georganiseerd waarvan de opbrengst geheel voor Stichting On Wheels was bestemd.
  • Door te tanken bij Esso De Rotonde in ’s-Gravenzande kan men ook onze stichting ondersteunen; de te sparen punten worden omgezet naar een geldbedrag en dit wordt dan aan Stichting On Wheels gedoneerd.

Deze activiteiten hebben we in 2017 al gerealiseerd:

• We hebben de vijfde camper in gebruik kunnen nemen. Deze camper gaat op termijn onze oudste camper na 18 jaar trouwe dienst en heel veel gemaakte kilometers vervangen.
  • We hebben met onze rondvaartboot ‘The Big Dragon’ vaartochten gemaakt over de Westlandse wateren. Diverse groepen en families hebben zo kunnen genieten van een ontspannende middag op het water. Via onder meer welzijnsorganisatie Vitis Welzijn en via een oproep via Facebook, hebben we een aantal vrijwilligers kunnen aantrekken die bij toerbeurt de vaste schipper van de boot terzijde staan.
  • Onze twee chalets zijn vrijwel zonder onderbrekingen vanaf half april t/m eind november 2017 constant verhuurd.  De goede aanpassingen en de gezellige sfeer die de chalets uitstralen maken dat deze twee chalets erg in trek zijn. De eerste boekingen voor 2018 zijn al weer binnen!
  • Het camperseizoen loopt bijna ten einde. Veel mensen hebben hier weer van genoten. Dankzij de aangepaste camper, bleek een kampeervakantie toch weer mogelijk te zijn.
  • De verhuur van onze rolstoelbussen verloopt ook goed. Diverse keren moesten we mensen teleurstellen omdat alle bussen verhuurd waren. Helaas moeten we wel constateren dat er – in vergelijk met voorgaande jaren – aanmerkelijk meer schades worden gereden. Een ontwikkeling waar we eerlijk gezegd niet blij van worden en ook wel bezorgd om zijn. Deze schades brengen een grote kostenpost mee voor Stichting on Wheels. Dit geld hadden we liever anders besteed. De kans is ook aanzienlijk dat de huurprijzen van de rolstoelbussen en het eigen risico hierdoor in 2018 omhoog gaan.

Wat gaat er nog komen dit jaar?

Op 23 september a.s. wordt er op het bedrijventerrein waar Stichting On Wheels haar thuishaven heeft een open dag georganiseerd. Ook wij nemen daar aan deel en hopen op veel bezoekers die dan kunnen zien waar Stichting On Wheels voor staat.

Verder bestaat Stichting On Wheels dit jaar 20 jaar. Zonder de inzet van al onze trouwe vrijwilligers die belangeloos hun tijd en energie inzetten kan de stichting niet bestaan. Na een moeilijke tijd waarin er in het privéleven van Roel en Marijke Sentges veel veranderde, wordt de draad weer opgepakt en hopen we veel mensen – jong én oud – met de verhuur van onze materialen ook in de toekomst een mooie vakantie of een leuk dagje uit te bezorgen!