Met de Camper naar Arsenal in London!

Als echte Arsenal-fans brachten wij in de zomer van 2011 een bezoek aan het Emirates Stadium voor de topper Arsenal – Liverpool met sterren als -onze favoriet- Robin van Persie, Dirk Kuyt en Luis Suarez. We zijn in de herfst van 2009 al eerder geweest, dus we weten al waar we hee moeten. Met de camper reizen is voor ons gezin (incl. rolstoelgebruiker Milan)  ideaal omdat huis & bed altijd bij de hand zijn. Zo komen we niet voor verrassingen te staan.

Door de Eurotunnel
We vertrokken vanuit Ommen richting Calais in Frankrijk, zo’n 450 kilometer. Daar reden we op de trein die ons door de door de Eurotunnel bracht. Het inchecken ging zeer voorspoedig; de rit zelf duurde 35 minuten en we konden gewoon in de camper blijven zitten. We kwamen aan in Folkestone en moesten natuurlijk direct links rijden! Vanaf hier was het nog 2 uur rijden tot aan Londen.

Apart sanitair-gedeelte voor minder-validen
We hadden een standplek gereserveerd op Lee Valley Leisure Centre.  Dit is een mooie camping & camperplek in een buitenwijk van Londen met een apart sanitair-gedeelte voor minder-validen. De mensen van de camping zijn uiterst vriendelijk en gastvrij.

Met dubbeldekker-bus de stad door
Pal voor de camping komt ieder half uur een originele ‘dubbeldekker-bus’. Deze bussen zijn berekend op het vervoer van 1 elektrische rolstoel. Dit maakte voor ons deze plek tot een uitstekende uitvalsbasis. We konden de camper laten staan en volledig met het openbaar vervoer de stad door en naar het stadion van Arsenal! We hebben een mooie wedstrijd gezien in een bomvol stadion met dik 60.000 bezoekers. De rondleiding is ook volledig rolstoel-toegankelijk en zeer de moeite waard.

Rolstoel-vriendelijke perrons
Wij vonden het er prettig dat we ook goed met de metro en trein konden reizen. Bij de metro staat goed aangegeven welke perrons rolstoel-vriendelijk zijn en bij de trein regelt men vooraf medewerkers die met een oprijplaat klaar staan. Ook hier weer vriendelijke mensen die erg behulpzaam zijn. Met een kaartje van rond de € 10,– kun je 1 dag gebruik maken van al het openbaar vervoer; te koop bij de receptie van de camping.

Ook genieten van de stad
Naast voetbal konden wij ook genieten van wat de stad te bieden heeft. Met hoogtepunten zoals de Big Ben, Buckingham-Palace, de London’s Eye. Tower Bridge etc. Op deze manier hebben we 5 dagen erg genoten en was het de reis naar Londen dubbel en dwars waard!

Adresgegevens van de camping:
Lee Valley Camping and Caravan Park, Meridian Way, Edmonton, London N9 OAR
Tel: 020 8803 6900   Fax: 020 8884 4975