Bergbeklimmen voor Stichting On Wheels

Alleen naar grote hoogte.

Doe eens gek, dacht Corien Kramer en dus beklimt ze in oktober de top van de Kilimanjaro.
Het beklimmen van de 5895 meter hoge Kilimanjaro is al een avontuur op zich, maar Corien Kramer(53) uit Colijnsplaat heeft er ook nog bewust voor gekozen om die duizenden meters in haar eentje af te leggen. “Ik wil uit mijn comfortzone stappen, echt iets voor mijzelf doen. Ontdekken of ik het doorzettingsvermogen heb om die top te bereiken.
Soms loopt een dochter of vriendin voor de gezelligheid mee tijdens een training, maar veel van de lange wandelingen maakt Corien alleen. Op zulke momenten heeft ze tijd genoeg om na te denken en zo ontstond het idee om haar avontuur iets voor anderen te betekenen. Het werd de Stichting On Wheels, een organisatie die zich inzet om mensen met een lichamelijke beperking een ongebonden vakantiegevoel te geven. “Ik beslis van de ene op de andere dag dat ik een berg ga beklimmen, dat ik mijn spieren ga gebruiken. Mensen met een spierziekte kunnen dat niet. Dankzij campers de de stichting geschikt maakt voor rolstoelgebruikers, kunnen deze mensen –net als ik- avontuurlijke momenten beleven.
Corien hoopt het toepasselijke streefbedrag van 5895 euro binnen te halen voor ze ik oktober naar Tanzania vertrekt om de zevendaagse klim aan te gaan. In een paar maanden tijd is de teller van nul naar drieduizend euro geschoten. Met vochtige ogen vertelt Corien over de hartverwarmende steun die ze krijgt van bekenden en onbekenden. Corien heeft nog allerlei plannen en acties in gedachten vordat ze naar Afrika gaat. Eén daarvan is het maken van een vlag met daarop foto’s van alle donateurs. De vlag reist met Corien mee naar de top van de Kilimanjaro. “Ik ga alleen, maar toch ook weer niet nu ik weet dat zoveel mensen achter mij staan”

Wat een prachtige dag was het zondag 11 september tijdens de onthulling van de vlag. Ik kan terug kijken op een geslaagd feest, op een schitterende locatie en het prachtig weer. Trots dat Roel en Marijke Sentges, de oprichters van de Stichting on Wheels en vrijwilligers aanwezig konden zijn. Super om tijdens mijn speech tegenover vele lieve mensen te kunnen mededelen dat de 11.000 euro gepasseerd is. Ongelooflijk dat dit mij zo wordt gegund.
Het feest is mede geslaagd door de hulp in de bediening, DJ Remi van RV Music, catering Kallewaard en Desiree van Missie Applepie. Ondanks dat we de prijzen heel laag hebben gehouden, is er toch nog 700 euro overgebleven voor de Stichting on Wheels.
Ook heel veel dank aan mijn lieve John die toch weer maar mee moet gaan in mijn ideeen en plannen, en alle vrienden die meegewerkt hebben aan de opbouw en het opruimen van dit onvergetelijke feest. En natuurlijk jullie donateurs. We hebben het samen gedaan! Liefs Corien

De teller staat half september op 11.950 euro

Corien volgen? Zie Facebook pagina “Corien naar de top”